Ježíšek se netrefil aneb jak snadno vrátit zboží zpět do e-shopu?

Nákupy online jsou pohodlné, přeci jen ale zboží z obrázku nevyberete tak dobře, jako když jej máte v ruce. Proto se může stát, že se Ježíšek netrefil do velikosti nebo vkusu. Jestli jste i vy našli pod stromečkem něco, co vám prostě moc nesedí, nelamte si s tím hlavu. Jednoduše vraťte zboží zpět do obchodu a nechte si vrátit peníze nebo si vyberte dárek podle vašich představ.

Velcí prodejci se skoro až předhání, kdo bude mít lepší a jednodušší poprodejní servis. Ti, kteří ho mají dobře “zmáknutý”, už posílají štítek pro vrácení přímo v balíčku se zbožím. Kromě toho obzvláště před Vánoci prodlužují běžnou 14ti denní lhůtu pro vrácení zboží až do řádu měsíců. Proto se nemá cenu trápit s nevhodným dárkem, obchodníci vám vyjdou vstříc. U zboží pořízeného v kamenných prodejnách je to lehké jako lusknutí prstu. Jak se ale postupuje, když Ježíšek zboží pořídil na e-shopu?

Jak vrátit zboží zpět do eshopu?

1. Vyplňte jednoduchý formulář

Některé eshopy formulář na vrácení zboží přikládají přímo do balíčku se zbožím, případně nabízejí ke stažení na svých stránkách. Jestliže jste ho nenašli, pak si jej můžete stáhnout ZDE. Na základě tohoto univerzálního formuláře máte nárok na jednostranné odstoupení od kupní smlouvy. Formulář vyplňte, vytiskněte a přidejte do balíčku k vracenému zboží.

2. Pečlivě zabalte zboží

Pečlivě zabalte zboží podle doporučených pokynů. Především dbejte na to, aby byl obsah dostatečně chráněn. Obzvláště si dejte záležet u elektroniky a křehkého zboží. Snažte se zboží zabalit ještě lépe, než jak vám přišlo přímo z eshopu. Jakékoliv poškození obsahu je pro obchodníka důvodem, proč vrácení nevyhovět.

3. Odneste balík na sběrné místo nebo objednejte přepravu online

Pokud jste spolu se zbožím našli i štítek pro dopravce, pak máte vyhráno. Stačí štítek jen nalepit na balík a nalézt nejbližší sběrné místo konkrétního dopravce, kam balíček odnesete. Najděte si sběrné místo na naší mapě partnera GLS. Jak na to můžete zjistit na našem blogu.

Pokud jste v balíku štítek nenalezli, pak je potřeba přepravu objednat vlastními silami. Na poštu ale rozhodně chodit nemusíte. Pomocí aplikace Zaslat.cz objednáte přepravu a kurýr přijede pro zásilku k vám domů. Stačí zadat parametry balíku (rozměry, váha) a adresy nakládky a vykládky. Vždy si na webu eshopu zjistěte, na jakou adresu zboží vrátit! Někdy může být adresa odlišná od sídla provozovny. Informace o vrácení zboží naleznete buď v samostatné stránce nebo reklamačním řádu eshopu.

Následující pracovní den po objednání přepravy na Zaslat.cz si k vám pro balík přijede kurýr a nalepí si na něj svůj štítek. Balíček po celou dobu cesty k obchodníkovi můžete kdykoliv sledovat on-line. V rámci České republiky jej dopravce do následujícího pracovního dne doručí zpět tam, odkud přišel.

 

ZASLAT BALÍK ZPĚT DO ESHOPU

POZOR! Pokud adresa pro vrácení obsahuje označení P. O. Box. Na takovou adresu doručuju pouze Česká pošta. Balíky jiných dopravců není možné na takovou adresu doručit, nenachází se zde žádná fyzická osoba, která by je mohla převzít. Dopravci tak přesměrují balík zpět odesílateli, a to bez nároku na vrácení poštovného. Ověřte si tedy před odesláním zásilky, že jste zvolili správný způsob dopravy.

4. Vyčkejte na přijetí prodejcem a vrácení peněz

A to je vše. Nyní jen stačí vyčkat na potvrzení prodejce a vrácení peněz či výměnu zboží. Prodejce je povinen zaslat peníze zpět do 14ti dnů od převzetí zboží. A co letos po Vánocích vracíte do e-shopu vy?