“Online podnikání jde hrozně rychle kupředu a vše se rychle mění. To přináší neustálé výzvy,” říká zakladatelka e-shopu s dětskou módou uwolfky.cz, Ludmila Vargová.

Pamatujete si rok 2007? Nakupovali jste na internetu? Ludmila Vargová se ani tehdy nezalekla a rozjela svůj e-shop uwolfky.cz s dětskou módou. “Před těmi 13 lety jsem chtěla zkusit pracovat z domu, dokud jsou děti malé. Žádný business plán. Prostě jsem si řekla, že to zkusím,” popisuje své začítky v online podnikání. A zákazníků má dnes víc, než kdy dřív.

Co vás vedlo k založení e-shopu uwolfky.cz v roce 2007, kdy nakupování online nebylo tak běžné jako teď?

Na mateřské mi bylo jasné, že nebudu moci nastoupit zpět do předchozí práce, protože jsme se odstěhovali dál od Prahy a časově bych to nezvládala. Proto jsem se poohlížela, co bych mohla dělat z domu.  

Měla jste už dřív zkušenosti s podnikáním online? 

Zkušenosti s on-line podnikáním jsem neměla žádné. Až do rodičovské dovolené jsem byla zaměstnaná jako asistentka a nápad na online podnikání se zrodil při druhé rodičovské dovolené.  Vlastně jsem ani neplánovala, že budu mít e-shop. Před těmi 13 lety jsem chtěla zkusit pracovat z domu, dokud jsou děti malé. Žádný business plán. Prostě jsem si řekla, že to zkusím.

A do čeho konkrétně jste se tedy v online podnikání takhle po hlavě vrhla?

Začala jsem prodávat oblečení přes dětský portál a ono se to začalo slušně rozjíždět. Zákaznice se vracely a čekaly, jaké novinky v obchodě najdou. Když mě začalo brzdit a zdržovat evidování objednávek ručně, tak jsem si našla platformu, kde jsem začala tvořit svůj vlastní e-shop – uwolfky.cz

Jaký sortiment nabízíte?

Na úplném začátku jsem začala prodávat oblečení přes portál pro maminky. Sortiment se rozšiřoval podle poptávky a já si pomalu získávala vracející se zákazníky. K nynější podobě e-shopu jsem se dopracovala časem. Vše se učím za pochodu. Byla to poměrně dlouhá cesta. Několikrát jsem změnila šablonu a dost dlouho trvalo, než jsem si ujasnila barvy i definitivní název mého e-shopu. Potom se zrodila postavička Wolfky, se kterou mě to o dost více baví. Časem začaly děti mých zákaznic odrůstat z dětských velikostí, tak jsem postupně sortiment rozšiřovala o dámské a pánské oblečení. Jedna oděvní firma  mi začala šít tepláčky. Zařadila jsem do prodeje další značky. Postupně se sortiment rozrostl o licenční oblečení a povlečení, dětské hračky, hry, kabelky, tašky a různé doplňky.  

Jaké největší pracovní výzvy jste za posledních 13 let zvládla?

Online podnikání jde hrozně rychle kupředu a vše se rychle mění. Pořád se setkávám s něčím novým, tak se musím neustále vzdělávat, a to hlavně kvůli tomu, že si většinu činností spojenou s vedením e-shopu dělám sama.  Od vzhledu e-shopu až po objednávky. Učení nikdy nekončí. Ať už jsou to různé programy na zvládnutí grafiky nebo taje marketingu a brandingu.

Čím se řídíte při výběru sortimentu?

Zákazníci často volají, nebo píší a ptají se, jestli nebudeme mít to, či ono. Dělám si průběžně poznámky a pokud se něco opakuje, tak hledám, kde bych sehnala kvalitního dodavatele. Dost často se pak ptám zákazníků na své facebookové stránce, zda by se jim nové zboží líbilo. Většinou si  nový sortiment testuji nejdříve na rodině a přátelích. Pokud s tím nejsem spokojená, tak to na e-shop nenaskladním. Mám ráda zpětnou vazbu a tu mi při výběru nového sortimentu většinou nejdříve poskytuje rodina a známí. Vlastně i postavička Wolfky vznikala s pomocí mých fanoušků na Facebooku. Měli možnost se vyjádřit k určitým variantám.  

Jsou značky, které zákazníci koupí výhradně u vás?

Když před lety zákaznice volaly, že mají hodně štíhlé děti a padají jim klasické tepláky, které mají všitou gumu, tak jsem hledala, kdo by mi ušil tepláky, které budou vhodné i pro hubené děti. Našla jsem menší českou firmu, která mi začala šít tepláky pro hubeňoury. Gumu v pase nechává na volno v tunýlku a z vnitřní strany obšívá dírku pro případnou výměnu, či regulaci gumy. Na tepláky pak vyšívají dětské motivy (vrtulník, kočičku, autíčko a další). K teplákům je možné sladit i čepici nebo šátek. Tyto tepláky a čepice jsou hodně oblíbené a jsou šité právě pro náš e-shop. Hodně se zaměřuji na oblečení pro větší děti a postupně se rozšiřuje i nabídka pro muže a ženy. 

Jaký produkt je nejpopulárnější?

Celoročně jsou nejvíce vyhledávané softshellové kalhoty a bundy Wolf a šusťáky Wolf. Nabízíme jarní, letní i zimní variantu, takže tento sortiment je celoročně vyhledáván podle období, které zrovna probíhá. Pro kluky vedou tepláky, které dokonale imitují rifle. U holek jsou hodně oblíbené tepláky “top fitness”, které jsou vhodné pro štíhlé slečny. Pěkně pruží, takže jsou vhodné i na tělocvik. Z dámského sortimentu jsou hodně oblíbené sukně se všitými kraťasy, které jsou v nabídce v několika barevných provedeních.   

Kdo je typický zákazník?

Převážně u nás nakupují maminky pro své děti. Protože máme zboží po více kusech, tak se k nám poslední dobou vrací hodně maminek dvojčat a také jedna maminka trojčat. Ta už se vrací několik let. Velkou skupinu tvoří babičky, které nakupují pro svá vnoučata. Muži u nás nakupují také. V menší míře, než ženy, ale někteří se vrací pravidelně.  

Na jednom z internetových srovnávačů vás doporučuje 100 % zákazníků. To je skvělý výsledek. Jak se vám daří udržovat takovou spokojenost? 

Osobně si myslím, že nejdůležitější je komunikace. Pokud zavolá zákazník, tak mu zvednout telefon a zodpovědět dotazy. Občas se zákazníci jen potřebují ujistit, že mohou zboží vrátit, pokud něco nebude sedět. Snažíme se, aby objednávky odcházely z uwolfky.cz obratem a zákazníci jsou informováni o postupných krocích v objednávce. Pokud se vyskytne nějaký problém, tak ho hned řeším. Jsme jen lidi a chyby se stávají. Důležité je, aby byl zákazník spokojený a rád se vracel.  

Jak moc těžké je najít svou klientelu v dnešní konkurenci online podnikání?  

Konkurence je, byla a bude. Vím o ní, ale nijak zvlášť ji neřeším. Od začátku si dělám e-shop uwolfky.cz po svém. V podstatě jsem se vždy řídila svým instinktem. Až poslední 4 roky jsem začala více řešit marketing. Před tím jsem to dělala tak nějak podle citu a vše se vyvíjelo postupně. Moje práce mě baví a věřím, že to je na chodu e-shopu znát.  

Má smysl dnes zakládat další online obchod? Co byste doporučila čerstvému podnikateli?

Pokud člověk dělá práci, která ho baví, tak proč ne? Určitě je dobré dělat to po svém a dát tomu nějakou výjimečnost. Kdo nic nedělá, nic nezkazí, ale také se nikam neposune. Každý dělá chyby a tak se těch chyb nebát, poučit se z nich a pokračovat. 

Plánujete své podnikání dál rozvíjet? 

Bez rozvoje by to určitě nešlo. Určitě bych chtěla do budoucna zautomatizovat některé procesy. Sortiment nabízených značek už asi rozšiřovat nechci, ale automatizace bude nezbytná.  Ráda bych časem rozšířila náš piditým, abych si trošku uvolnila ruce. Momentálně mám jen pár holek na výpomoc (na balení, vybalování a správu reklam). Plánů mám hodně.

Ovlivnila vás nějak současná krize? 

Vzhledem k tomu, že nemám kamennou prodejnu, tak se nás krize nedotkla. Naopak prodeje šly nahoru. Uzavření jiných prodejen nám přihrálo nové zákazníky, kteří přes internet do té doby nenakupovali. Měli možnost si to vyzkoušet a někteří se vrací dál.

Jste také zákazníky Zaslat.cz. Můžete nám prosím popsat jak naše spolupráce funguje a v čem vám vyhovuje?

Spolupráce se Zaslat.cz funguje skvěle. Podepsání smlouvy a navázání spolupráce bylo rychlé a bezproblémové. Vše proběhlo online a bylo zprovozněno během 1 dne, což mě mile překvapilo. 2x jsem potřebovala zásah podpory, která reagovala skvěle a dovedla ihned pomoci. Zaslat.cz proto všem doporučuji.

Scroll to Top