Co kurýři neradi vidí? Nedostatečně nebo špatně zabalené zásilky!

Pokud zrovna neposíláte balík s dopravcem TOPTRANS, který přepraví téměř vše nadrozměrné i atypické, zbystřete! Kurýři ostatních dopravců (Balíkovna, DPD, FedEx, GLS, UPS, WE|DO) neradi vidí, když jim předáváte balík jen stroze zabalený! Co se s balíkem děje pak? A doručí ho?

Častým problémem jsou rozměrnější věci, na které se těžko hledá velká kartónová krabice. Typickým příkladem takové zásilky je třeba kufr, cyklistické kolo nebo nábytek. Setkali jsme se ale i s většími kuriozitami. Zákazníci jsou s balením vynalézaví, no posuďte sami.

Pokud dojde k reklamaci takové zásilky, často zákazníci argumentují tím, že kurýr od nich balík převzal, takže měl být doručený. Pozor! To je velká mýlka! Kurýr do přepravy může takto zabalenou zásilku převzít – jeho úkolem není jakkoliv hodnotit správnost balení. Za to vždy odpovídá odesílatel balíku! Problémy se zásilkou navíc často nastanou až v průběhu přepravy – při třídění, při manipulaci s ní i při skladování.

Co se stane pak? V lepším případě vám dopravce balík vrátí zpátky bez nároku na vrácení přepravného. V horším scénáři jej vyloučí z přepravy a vy si jej budete muset osobně vyzvednout na depu, kde byla přeprava z důvodu porušení přepravních podmínek přerušena, jinak bude balík zlikvidován. A v nejhorším případě – váš balík poničí další balíky, svůj obsah nebo dokonce stroje a vybavení dopravce. Hádejte, kdo za škodu pak odpovídá?

Nečekejte na oznámení, že se váš balík poškodil nebo ztratil. Předejděte problémům správným zabalením.

Ať už posíláte jakýkoliv balík, vždy musí být zabalený v pevné kartónové krabici pravidelného tvaru, zabezpečen strečovou fólií a lepící páskou a uvnitř musí být zboží zabezpečeno proti poškození dostatečným množstvím výplně. Tu naleznete taktéž u našeho partnera Top-obaly.cz.” Lucie Vašíčková, vedoucí zákaznické péče Zaslat.

Jak zásilky správně zabalit? Přečtěte si manuál správného balení, nebo rovnou mrkněte na videonávody na našem YouTube kanále.