Umělá inteligence jako pomocník při podnikání

V dnešní době se technologie neustále vyvíjí a přináší nové možnosti. Umělá inteligence (AI) se stává nezbytnou součástí moderních podniků. Pro malé a střední podniky může být zapojení umělé inteligence cestou ke zlepšení efektivity, snížení nákladů a zvýšení ziskovosti. Jak ji využít ve svém podnikání? Přinášíme vám tipy od Zaslat.cz.

1. Personalizované zákaznické zážitky

Jedním z hlavních přínosů umělé inteligence je schopnost analyzovat velké množství dat a poskytovat personalizované zákaznické zážitky. Pro úspěch podnikání je to klíčové. Díky umělé inteligenci můžete lépe porozumět informacím o vašich zákaznících, a tomu, co je zajímá. Od personalizace nabídek už vás dělí jen jeden krok – otevřít možnosti, které do podnikání přináší umělá inteligence.

2. Zvýšení produktivity

Oblíbené chatboty poháněné AI mohou pomoci zákazníkům s dotazy a řešit jejich jednoduché problémy, čímž šetří čas a zdroje zákaznického servisu. Nebojte se je zapojit do svého podnikání. Usnadníte si denní povinnosti a můžete se tak soustředit na to, co je skutečně důležité.


Pomocí umělé inteligence můžete také automatizovat obchodní procesy, snížit tak náklady na práci a zvýšit efektivitu podniku. Například, automatizace procesů fakturace a účetnictví může zlepšit přesnost a snížit náklady na administrativu. Pomoci si můžete třeba i v e-mailu na platformě Google, která AI pomocníky postupně zapojuje do všech svých nástrojů a nově vám tak připraví třeba i návrh obsahu e-mailu.

3. Predikce trendů

AI může být výborným nástrojem pro predikci trendů v daném odvětví. Zapojení takové analýzy pro vás může být v současnosti konkurenční výhodou. Analýza dat a porozumění tomu, co je v daném odvětví trendem pro vás teď bude otázka několika minut. Můžete tak lépe a snadněji plánovat své podnikatelské aktivity. A jak na to? Umělá inteligence vám například pomůže s analýzou sociálních sítí, kde snadno identifikuje klíčová slova a témata, která se v daném čase a místě objevují nejčastěji. Na základě toho pak dokáže předpovědět, co bude v daném odvětví následovat a jak nejlépe zachytit pozornost vašich zákazníků.

I my v Zaslat.cz sledujeme trendy a snažíme se držet krok.

Miroslav Michalko, ředitel Zaslat

„Mnoho samoučících systému navíc dokáže převzít řadu úkolů v logistice. Například plánování nejlepších tras, což z dlouhodobého hlediska přinese snížení nákladů, zrychlení dopravy i snížení uhlíkové stopy.“

Miroslav Michalko,
CEO Zaslat.cz

4. Optimalizace marketingu

Bez marketingu se vaše výrobky či služby v záplavě informací na internetu snadno ztratí. I v tom vám může pomoci umělá inteligence. Pokud už díky analýze víme, kdo jsou naši zákazníci, díky umělé inteligenci je dokážeme v online prostředí najít. A pokud nejste zrovna nejtvořivější, nejnápaditější a v rozpočtu peníze navíc na marketéra nemáte, můžete se s ní poradit i o tom, jak nejlépe zachytiti pozornost zákazníků.

5. Vyhledávání talentů

V neposlední řadě vám může umělá inteligence pomoci s hledáním nových kolegů. HR specialistům pomůže snadno najmout talenty pro váš tým. Pomocí umělé inteligence můžete například analyzovat životopisy a identifikovat kandidáty s potenciálem pro danou pozici.

Ať už AI využijete k jakémukoliv účelu, důležité je neusnout na vavřínech a začít ji využívat hned. Klidně i malými krůčky. Za pár let bude hlavní rozdíl v efektivitě firem její schopnost procesy díky AI automatizovat. Testujte a ptejte se, sledujte trendy.

Scroll to Top