Podnikatelské léto: Jak se připravit s předstihem

Letní sezona v podnikání není jen obdobím dovolených a hlavní sezonou cestovních kanceláří. Pojďte se s námi podívat, na co se zaměřit ve vašem podnikání, pokud vás čeká v létě větší nápor klientů. Anebo naopak víte, že letní měsíce vašemu podniku příliš nepřejí a nevíte “do čeho píchnout”.

Plánování je v podnikání půl vítězství

🌞 S přípravou na letní sezonu neotálejte. Nejenže nikdy nevíte, kdy léto zaklepe na dveře (vysoké letní teploty jsme v posledních letech zaznamenali už i v květnu), včasná příprava vám ulehčí spoustu starostí. Máte dostatečné zásoby vašich produktů na skladě? Udělejte si malý průzkum a podívejte se do vašich záznamů z předchozích let, o jaké produkty byl největší zájem. Naplánujte si jednotlivé kroky od konce dubna až do poloviny června tak, abyste věděli, že máte vše připravené.

🥒 S vysokými teplotami se ukládá vaše podnikání k “letnímu spánku”? Nevěšte hlavu, už teď si můžete začít plánovat přípravu na podzim a vánoční sezonu. Vyrábíte nebo prodáváte produkty, které jsou vyhledávané jako dárky? Teď je vaše šance se předzásobit. Stejně tak, pokud dovážíte nějaké zboží ze zahraničí – v létě nejsou přepravní trasy tak vytížené a balíky putují po světě křížem krážem. Při nákupu zboží mimo jeho hlavní sezonu můžete navíc příjemně ušetřit. Teď je ta pravá chvíle na hledání a testování nových produktů a služeb. A pokud vám přesto nějaký čas zbude, máte ideální příležitost sbírat inspiraci, vzdělávat se a přemýšlet nad další expanzí vašeho podnikání.

Marketing pro lepší výsledky podnikání

🌞 Jestli se těšíte na svůj hlavní prodejní vrchol sezony, nenechte nic náhodě. Prozkoumejte možnosti online reklamy včas, abyste si byli jistí, že o vás všichni potenciální zákazníci budou vědět ještě před začátkem letní sezony. Léto je pak skvělá příležitost využít veletrhů, přehlídek, festivalů, jarmarků a jakýchkoliv outdoorových akcí a své služby nebo produkty předvést přímo tam. Osobní setkání může mít obrovský efekt na recenze vašeho podniku a zlepšení vztahu se zákazníky.

🥒 Opravit chyby na vašem webu i v reklamách, připravit kampaně na nové produkty a služby. Změřit se na longtailové výrazy a najít si specialistu, který s tím pomůže, pokud nevíte, co longtailové výrazy jsou. Léto skýtá spoustu času na marketingové aktivity, které vaše podnikání mohou na podzim vystřelit k novým výšinám.

Najděte si posily

🌞🥒 Ať už potřebujete pomoci s letními akcemi, na které se svými produkty chystáte nebo vám při posledním vrcholu prodejní sezony nestačil dech, zvažte, jestli nepotřebujete najít posilu do týmu. Ať už jsou vaše interní systémy sebesložitější nebo máte svůj osobní, stále vám zbývá dost času pro nalezení správné pravé ruky.

A pokud už jste své posily našli, léto může být skvělou příležitostí nejen na teambuildingové aktivity, ale i na vzdělávání vašich zaměstnanců.

Technologická řešení jsou cestou do budoucnosti podnikání

🌞🥒 Technologie je v dnešní době klíč k efektivitě a vyšší produktivitě. Nezavírejte oči před novinkami a inspirujte se. Třeba i na webináři od firem, které podnikají ve vašem odvětví kdekoliv jinde ve světě. Právě teď je skvělá chvíle na to začít přemýšlet nad strategií pro sociální sítě, e-mailové kampaně i další propagační akce.

A nezapomeňte, že žádný cíl není dost velký. Nebojte se využít digitálních nástrojů a expandovat s nimi jednoduše do zahraničí. Jaké jsou ty nejlepší? Inspirujte se na našem blogu.

Scroll to Top