Kuriozity ze zákaznické péče: Býčí kůže v balíku? Raději ne!

Co do balíků nepatří, co raději neposílat? To ví nejlépe naše zákaznická péče. Každý den se kolegové starají o stovky balíků, mluví s desítkami zákazníků a řeší individuální případy z balíkového světa. Většinou se jedná o rutinu, kterou snadno a rychle vyřeší. Čas od času se najde nějaký balík, který si vyžaduje větší péči. Zeptali jsme se kolegů ze zákaznické péče, jaké kuriózní zásilky jim utkvěly v paměti.

Cesta balíku s býčí kůží do koželužny

Povíme vám příběh o naší zákaznici, která má s posíláním býčí kůže bohaté zkušenosti. A my v Zaslat.cz neopakovatelný zážitek. Kde paní sehnala býčí kůži nevíme. Víme ale, že se jí rozhodla zpracovat tak trochu svépomoci.

V ideálním světě by příběh pokračoval následovně: Býčí kůži paní nejprve naložila do vodního nálevu. Vyčkala, než kůže nabobtná, a odvezla ji do koželužny, kde kůži koželužníci dále zpracují.

Proč o tom píšeme my v Zaslat? V ideálním světě totiž nejsme a lidé někdy chybují (a nečtou si seznam zboží vyloučeného z přepravy). Paní se totiž rozhodla kůži naložit do nálevu, vložit do balíku a do koželužny ji poslat přes Zaslat.cz! Jenomže tekutiny do balíku nepatří z prostého důvodu – mohou vytéct a znehodnotit jak okolní balíky, tak i zařízení k třídění zásilek. Pracovníci na depu dopravce zásilku na cestě do koželužny zastavili, když z balíku začalo něco “zapáchajícího vytékat”.

Kolega Filip, paradoxně vegetarián, na býčí kůži často vzpomíná.

“Ta se mi vryla do paměti! Kůži jsme se neustále pokoušeli vrátit zpět odesílatelce, protože jednoduše porušila podmínky přepravy a paní posílala obsah, který do balíků nepatří. Celý tento proces se natáhl skoro na měsíc, protože bylo pro dopravce velmi obtížné doručit balík s prosakující tekutinou, která navíc silně zapáchá. Kůže byla samozřejmě znehodnocená a paní odesílatelce zbyly jen oči pro pláč. A mně taky.”

Celá situace nás mrzela, snažili jsme se být nápomocni do poslední chvíle. Potvrdili jsme si alespoň, že zboží, které je na seznamu vyloučeného z přepravy, je na tomto listu oprávněně. Našim cílem je zákazníky co nejvíce informovat tak, aby k podobným případům vůbec nedocházelo.

Lucie Vašíčková ze zákaznické péče radí, jak na balíky.

“Do balíku poslaného přes Zaslat.cz obecně nepatří zvířecí kůže, slonovina, ani kožešiny a zvířecí ostatky. Další položkou na seznamu zboží, které je vyloučeno z balíkové přepravy, je zboží podléhající zkáze, infekční nebo zapáchající. Paní s býčí kůží porušila rovnou dva body tohoto seznamu. Na zákaznické péči jsme se snažili být co nejvíce nápomocní, aby se jí balík co nejdříve vrátil domů. Protože zásilka nesplnila podmínky přepravy, paní bohužel neměla nárok na přijetí reklamace ani náhradu přepravného.”

Jsme tu pro vás, ať už potřebujete poslat cokoliv. Přesto má balíková přeprava jisté limity. Prosíme vás, před odesláním balíčku si vždy zkontrolujte, zda posíláte skutečně jen takové zboží, které je v souladu s balíkovou přepravou. Jedině tak můžeme zajistit, aby přeprava proběhla bez potíží. Děkujeme.

CO DO BALÍKU NEPATŘÍ?

Scroll to Top