5 tipů jak zvýšit prodej na online bazarech: Praktické rady pro úspěch v roce 2023

V dnešní době prodává zboží na internetu kde kdo – ať už se jedná o jednorázový prodej nepotřebných kusů z domácnosti nebo o pravidelný prodej různých výrobků jako forma přivýdělku. Přemýšlíte o tom, jak zlepšit prodeje a přilákat více zákazníků? Čtěte tipy od Zaslat.


Stále více se setkáváme s konzumním způsobem života, kdy leckdo po dvou letech mění mobil, po pěti letech auto a o oblečení ani nemluvím! Pokud chce někdo alespoň trochu ušetřit a zároveň pomoci jiným, prodej na bazaru online se jeví jako ideální varianta. Jak ale postupovat, aby vaše zboží bylo doslova na dračku a vy i zákazník jste byli nadmíru spokojení? Přečtěte si, jak na to.

Krok 1: Poutavý popisek

Popisek je základ úspěchu pro prodej na bazaru. Měl by být věcný, ale současně poutavý, jak na to?

Popisek by měl uvádět:

  • Dostatečné informace o zboží (přesný a originální název, toho, co prodáváte, velikost, atp.)
  • V jakém stavu je zboží (nové, použité, jednou nošené, poškrábané, dva roky staré)
  • Výhodnou nabídku (jestliže např. prodáváte kabát, jehož původní cena byla 4 999 Kč a vy ho prodáváte jen za 1 999 Kč, nebojte se to zmínit v popisku)
  • Záruku (pokud je zboží ještě v záruce, uveďte, jak dlouho v ní ještě bude)
  • Příslušenství (pokud ke zboží dodáváte větší množství příslušenství, v popisku zmiňte jen to nejatraktivnější, zbytek rozepíšete v samotném inzerátu)

TIP! 💡Nebojte se do inzerátu vložit superlativy jako „BEZKONKURENČNÍ NABÍDKA“, „TOP STAV“, „50 % SLEVA“ atp. Aby zákazníka k vašemu inzerátu táhl zrak, používejte velká písmena (pouze na určitá poutavá slova), pomlčky či smajlíky.

Krok 2: Atraktivně nafotit zboží

Většina lidí se na bazarech rozhoduje z 90 % podle fotek – jsou základ úspěchu pro prodej na bazaru! Fotky musí být kvalitní, přemýšlejte také nad místem, kde zboží nafotíte. Ideální je vždy zvolit prostředí přirozené pro daný typ zboží.

Když budete například prodávat ojeté cyklistické kolo, na fotografii bude vypadat lépe, když s ním zajedete kousek k poli a vyfotíte jej v prostředí, ve kterém jej bude zákazník využívat. Pokud to jen trochu lze, zboží foťte venku, denní světlo udělá s fotografiemi malý zázrak.

Naopak pokud prodáváte například mobilní telefon, vhodně jej můžete vyfotit i doma. Ideálně na nějakém bílém stole. Přiložte k němu veškeré příslušenství i krabičku. Vše hezky naskládejte na stůl a kolmo z výšky vyfoťte. Pokud se vám zdá, že je obrázek příliš tmavý či nekvalitní, můžete plochu ze dvou stran nasvítit stolními lampami.

Nezatajujte chyby! Pokud je zboží jakkoliv poškozené, důkladně toto místo nafoťte. Vždy je lepší na všechny nedokonalosti upozornit předem než se posléze dohadovat se zákazníkem, který vám zboží reklamuje.

TIP! 💡 Jestliže si tykáte s grafickými editory, můžete i do samotné fotografie vepsat atraktivní upozornění – např. NOVÉ, NENOŠENÉ, TOP STAV atp.

Krok 3: Vybrat aplikaci pro prodej na bazaru

S rostoucím počtem lidí prodávajících na internetových bazarech přímo úměrně roste i počet poskytovatelů těchto online bazarů. Jak si mezi nimi vybrat toho pravého právě pro vás?

Rozhodující faktor jsou vaše osobní preference. Pro toho, kdo je neustále mobilní, má v jednom kuse svůj smartphone v ruce a vše řeší nejradši ihned, je vhodný například Marketplace na sociální síti Facebook. Stále jsou ale více populární skupiny, které si založili sami uživatelé Facebooku a přímo je určili k prodeji zboží, a to ideálně i v místě vašeho bydliště. Pro ty, kdo upřednostňují domluvu mezi kupujícím a prodávajícím je Facebook ideální variantou.

Jeden z nejstarších online internetových bazarů je Bazoš. Jeho uživatelské prostředí sice není příliš moderní. Na druhou stranu kupující i prodávající jsou na něj za ta léta už natolik zvyklý, že jej berou jako ověřenou klasiku.

Podobně jako Bazoš, pouze s modernějším prostředím, fungují taktéž Bazar.cz nebo Sbazar.cz. Kdo ví, možná se i Bazoš brzy dočká nového kabátu. 🙂

Velice oblíbeným prodejním portálem nejen pro maminky je web eMimino.cz. Ten funguje taktéž jako diskuzní fórum, proto si můžete s jakýmkoliv dotazem nechat rovnou i poradit.

Krok 4: Poslat balík zákazníkovi

Pokud postupujete podle tohoto návodu, určitě se po vašem zboží jen zapráší a brzy si najde nového majitele. Jak mu ale zboží bezpečně doručit tak, abyste na poštovném neprodělali to, co vyděláte na samotném prodeji?

Zaslat.cz je jedno místo pro jakýkoliv typ balíku – malý, velký, těžký, lehký, běžného či atypického tvaru. Objednání je navíc pohodlné a rychlé, s balíkem se nemusíte nikam vláčet a svěřujete jej do těch nejlepších logistických rukou, jaké vůbec na českém trhu jsou. Poslat balík tak zvládnete během pár minut, z pohodlí domova a ušetříte.


Krok 5: Balení zboží

Ať už zásilku pošlete přes kohokoliv, vždy je důležité ji co nejlépe zabalit. Přepravci sice se zásilkami jednají opatrně, v drtivé většině případů jsou ale všechny tříděny mechanicky různými stroji a dopravníky – ty bohužel až tak jemní být nedokáží.

Pokud neposíláte zásilku atypického tvaru, pak ji vždy vložte do kartonové krabice. Zboží obalte dostatečnou vrstvou ochranného materiálu (nejvhodnější je bublinková fólie). Jestliže posíláte v balíku více kusů, obalte každý zvlášť. Jednotlivé kusy můžete taktéž od sebe oddělit vzduchovými polštářky, novinami atp. Nakonec je třeba všechny spoje slepit lepící páskou a odstranit veškeré staré štítky na krabici. V ideálním případě celý balík taktéž obmotejte strečovou fólií. Takto připravený balík si můžete jen položit ke dveřím a vyčkat, až si pro něj kurýr přijede. Prostudujte si náš manuál balení online hned teď!

TIP! 💡 U obzvláště křehkého zboží doporučujeme použít dvě krabice – jednu větší a jednu menší. Zboží obalené bublinkovou fólií vložíte do menší krabice, tu poté vložíte do větší krabice a prostor mezi nimi opět vyplníte vhodným výplňovým materiálem.

Scroll to Top