Jak na zpětnou logistiku pro budování lepších vztahů se zákazníky

Zpětná logistika, tedy přeprava od zákazníka zpět k vám, hraje klíčovou roli v budování zákaznické spokojenosti a věrnosti. Podnikatelé a firmy si stále více uvědomují význam kvalitního ponákupního servisu, který kromě lepších vztahů se zákazníky přináší i důležitou konkurenční výhodu. V tomto článku se dočtete, jak mít zpětnou logistiku skutečně pod palcem.

Proč je důležité věnovat se zpětné logistice?

Efektivní zpětná logistika umožňuje firmám nejen rychle a hladce reagovat na potřeby zákazníků, ale také vytvářet pozitivní zkušenosti, která posiluje jejich důvěru ve značku a zvyšuje pravděpodobnost opětovného nákupu.

“Procesy, které usnadňují vracení zboží a poskytují kvalitní ponákupní servis, se stávají konkurenční výhodou, která přitahuje nové zákazníky a udržuje stávající klientelu. V důsledku toho firmy, které dokážou efektivně řešit zpětné přepravy a poskytovat vynikající zákaznický servis v této oblasti, získávají nejen loajální zákazníky, ale také pověst spolehlivé a zákaznicky orientované firmy. To je klíčové pro dlouhodobý úspěch a udržitelný růst na trhu.”
Tomáš Volejníček, Obchodní ředitel Zaslat.cz

Více vratek = příležitost pro budování loajality

V tradičních kamenných obchodech mají zákazníci možnost fyzicky zboží vyzkoušet nebo si jej prohlédnout před nákupem, což výrazně snižuje riziko nesprávného rozhodnutí. V online nákupním procesu tato možnost chybí, a proto zákazníci často volí strategii, při které objednají více variant produktu, aby měli možnost vyzkoušet a porovnat je doma. Jakmile si vyberou ten nejlepší, zbylé varianty pak vrací. Tento trend zvyšuje frekvenci vrácení zboží a klade důraz na důležitost efektivní zpětné logistiky pro obchodní společnosti. Až 92 % zákazníků je podle online magazínu EXEC č. 14. ochotno na e-shopu opětovně nakoupit, pokud byl pro ně předešlý proces vrácení zboží snadný. Správně uchopený proces zpětné logistiky je příležitostí k získání loajálních zákazníků, kteří jsou pro firmu 3x hodnotnější, než ti, co nakoupí jednorázově.

Mějte zpětnou logistiku pod palcem s Manažerem zásilek

Manažer zásilek je nástroj na míru ušitý podnikatelům a firmám, které ve svém businessu řeší logistiku zásilek ke svým zákazníkům. Tak snadno, jako lze v Manažeru zásilek objednat přepravu zásilky k vašemu zákazníkovi, objednáte i přepravu od zákazníka zpět k vám do firmy. Jakmile obdržíte od zákazníka požadavek na vrácení nebo výměnu zboží, doslova na pár kliknutí objednáte přepravu od zákazníka zpět k vám do firmy.

O víc se nemusíte starat, notifikačními emaily vás budeme informovat, jakmile zásilku od zákazníka vyzvedneme a následně doručíme zpět k vám.

Díky této jednoduché a efektivní možnosti zpětné logistiky budou mít zákazníci pocit větší jistoty a spokojenosti při nákupu, což může vést k posílení jejich důvěry ve vaši firmu a zvýšení loajality ke značce.


Šetřete čas a uvolněte si ruce při řešení přepravy zásilek. V Zaslat.cz vám rádi pomůžeme nastavit logistiku tak, aby vám zabírala co nejméně času a vy se tak mohli soustředit na důležitější věci ve vašem podnikání.

Scroll to Top