Den Země aneb, co má ekologie společného s vaším podnikáním?

Ekologické smýšlení vám není cizí? 22. duben si v kalendáři zatrhněte červeným fixem. Den Země je každoroční připomínka ochrany životního prostředí a ekologického smýšlení. Pro e-commerce podnikání může ale být Den Země vynikající příležitostí pro propagaci produktů a služeb a zvýšení zájmu zákazníků o zodpovědné nakupování.

Nabízíte ekologické služby nebo výrobky? Máte vyhráno!

Den Země je pro vaše podnikání v takovém případě něco jako druhé Vánoce. Co je důležité, je nezaspat na vavřínech. Pokud o svých produktech jako o ekologických na vašem e-shopu mluvíte, je to dobře. Využijte ale Den Země jako příležitost ke speciální kampani. Nebojte se zmínit právě významný mezinárodní den. Vaše online reklama a e-mailing cílený na zákazníky by měly připomínat zejména vaše dlouhodobé souznění s ekologií. Pokud nabízí nejen ekologické či bio produkty, můžete na vybrané “zelené” produkty nabídnout krátkodobou slevu podpořenou reklamou.

Propagujte “Den Země”

Pokud vaše produkty ani služby nejsou až tak ekologické, ale myslíte ekologicky, řekněte o tom vašim zákazníkům. Vytvořte speciální akci, například pro zasílání balíků s vyzvednutím na sběrném místě, které je tak o něco ekologičtější, než když kurýr míří na každou adresu zvlášť. Pokud spolupracujete s dodavatelem, který se pyšní udržitelností, pochlubte se tím. Stejně jako my v Zaslat.cz se netajíme, že naši dopravní partneři každoročně přinášejí inovace na cestě k zelené logistice.

Nebojte se ani k 22. dubnu připravit nějakou speciální soutěž o vaše produkty nebo služby se slevou. Představivosti se meze nekladou. Kromě toho můžete sami přispět ke zvýšení povědomí o Dni Země a jeho cíli tím, že o něm budete informovat na svých platformách, včetně webu.

Co to je Den Země?

22. dubna slaví celý svět více než 50 let Den Země. Upozorňuje na témata spojená s ekologií, tedy na ochranu životního prostředí, s odkazem na budoucnost bytí a žití na planetě.

Můžete zákazníky motivovat, aby se zapojili do nějaké ekologické činnosti, například lepšího třídění odpadu. Anebo rovnou uspořádejte například úklid okolí pobočky vaší společnosti, do kterého se zapojí zaměstnanci, přátelé, ale i zákazníci. Inspirujte se třeba akcí Ukliďme Česko. Ekologie je jeden z významných faktorů pro zákazníky, když se rozhodují, zdali od společnosti nakoupí výrobky. Podobné aktivity vám pomohou zapsat se v paměti zákazníků právě jako zeleně smýšlející podnik.

Zaměřte se na ekologické balení zásilek.

Důležité je o ekologii nejen mluvit, ale i konat. A balení zásilek je to nejmenší, co lze pro ekologii udělat. Můžete například snížit množství obalů nákupem krabic vhodných k opakovanému využití ve vhodných velikostech pro vaše výrobky. Nebudete potřebovat tolik výplňového materiálu. I ten je možné pořídit ekologický, případně upcyklovat ten stávající. Svým zákazníkům o tom můžete povědět třeba v e-mailu k potvrzení objednávky a inspirovat je tak k podobnému využití materiálů. Pokud se chcete ještě odlišit, můžete například zákazníkům dát možnost doručení zásilky bez jakýchkoliv plastových obalů a motivovat je k tomu například slevou nebo sbíráním věrnostních bodů, za které mohou získat poukazy na vaše produkty.

Víc tipů pro ekologické balení najdete v našem videu:

Scroll to Top