Ježíšek se zase netrefil aneb jak snadno vrátit zboží zpět do eshopu.

Dva stejné dárky, špatná velikost nebo jiný vkus? Jestli jste i vy našli pod stromečkem něco, co vám prostě moc nesedí, nelamte si s tím hlavu. Jednoduše vraťte zboží zpět do obchodu a nechte si vrátit peníze nebo si vyberte dárek podle vašich představ.

Je to snazší, než si myslíte

Velké eshopy před Vánocemi prodlužují dobu pro možnost vrácení zboží zpět. V posledních letech dokonce i menší eshopy lhůty pro vrácení zboží prodlužují, aby si udržely konkurenceschopnost. Proto se nemá cenu trápit s nevhodným dárkem, obchodníci vám jdou vstříc. U zboží pořízeného v kamenných prodejnách je to lehké jako lusknutí prstu. Jak se ale postupuje, když Ježíšek zboží pořídil na eshopu?

Jak vrátit zboží zpět do eshopu?

1. Vytiskněte a vyplňte jednoduchý formulář

Některé eshopy formulář na vrácení zboží nabízejí ke stažení přímo na svých stránkách. Jestliže jste ho nenašli, pak si jej můžete stáhnout ZDE. Na základě tohoto formuláře máte nárok na jednostranné odstoupení od kupní smlouvy. Formulář vyplňte, vytiskněte a přidejte do balíčku k vracenému zboží.

2. Zabalte zboží a objednejte přepravu

Pečlivě zabalte zboží podle doporučených pokynů. Především dbejte na to, aby byl obsah dostatečně chráněn. Zásilku nezapomeňte zvážit a změřit.

Pomocí aplikace Zaslat.cz poté jednoduše objednáte přepravu. Stačí zadat parametry balíku a adresy nakládky a vykládky. Vždy si na webu eshopu zjistěte, na jakou adresu zboží vrátit! Někdy může být adresa odlišná od sídla provozovny. Informace o vrácení zboží naleznete buď v samostatné stránce, nebo reklamačním řádu eshopu.

Řidič přijede přímo k vám domů nebo do práce a na balíček si nalepí svůj štítek. Balíček po celou dobu cesty k obchodníkovi můžete kdykoliv sledovat on-line. V rámci České republiky jej dopravce do následujícího pracovního dne doručí zpět tam, odkud přišel.

 

ZASLAT BALÍK ZPĚT DO ESHOPU

 

3. Vyčkejte na přijetí prodejcem a vrácení peněz

A to je vše. Nyní jen stačí vyčkat na potvrzení prodejce a vrácení peněz či výměnu zboží. Prodejce je povinen zaslat peníze zpět do 14ti dnů od převzetí zboží. Přepravné si sice musíte uhradit předem sami, prodejce je však povinen náklady na přepravu zpětně vrátit. S balíkem se nemusíte nikam vláčet, odešlete ho z pohodlí domova. Jednodušší už to být nemůže.