Jak služba Zaslat.cz vznikla, aneb jak dostat gauč z Chebu do Brna.

Lze se z podnikání v telekomunikacích dostat k založení přepravní služby? To víte, že ano! Zaslat.cz je toho krásným příkladem. Tato přepravní služba totiž není pro její zakladatele obchodním počinem, v době jejího vzniku z nich byli ostřílení podnikatelé v telekomunikacích. Kromě prodeje zesilovačů signálu, prémiových mobilních telefonů a příslušenství se původní firma CELKOM Praha rozrostla také na café a catering a její větve se dotýkaly i projektů usilující o evropské dotace.

Člověk by řekl, že v této obchodní praxi firma CELKOM Praha posílala celou řádu zásilek, a nápad na založení internetové přepravní služby přišel tak nějak samo. Zdání ovšem klame. K nutnosti založit službu Zaslat.cz došel její zakladatel, Miroslav Michalko, stejně tak, jako by k tomu došel kterýkoliv jiný Mirek ze sebemenší zapadlé vesničky v horách. Koupil si do svého nového bytu gauč přes internetový bazar. V ten moment ho ovšem nenapadlo, že bude takový problém sehnat kvalitního a levného přepravce, který mu gauč z Chebu do Brna dopraví. Po zdlouhavém a marném hledání, dohadování se s přepravci a osobního zklamání přišel nápad, který na všechny tyto komplikace hodil v tu ránu stín. „Vždyť na českém trhu se pro obyčejné smrtelníky nenachází žádná alternativa k poště! A pošta, co si budeme povídat, všechno tak efektivně a rychle prostě nezvládne“ vzpomíná Miroslav Michalko na svou tehdejší reakci.

Oslovil proto svého spolubydlícího programátora z vysoké školy, Stanislava Sumbala, zda by mu pomohl vytvořit internetovou přepravní službu, která na českém trhu nemá obdoby. Vzhledem k přesvědčivému zápalu Miroslava Michalka pro tento projekt Standa nemohl jinak, než souhlasit. A tak v září roku 2014 ve své Brněnské základně spatřila světlo světa služba Zaslat.cz – služba, která zpřístupní i obyčejným zákazníkům české, evropské ba dokonce světové špičky na poli přepravních společností, a to za ceny, na které by jako malí zasilatelé nikdy nedosáhli.

Přeprava zásilek není pro koncové zákazníky příliš atraktivní. Není to tak, že o ní slyšíte a hned ji musíte mít, jako je tomu například u nových tenisek od Nike. Proto se o začátcích služby Zaslat.cz rozhodně nedá hovořit jako o procházce růžovým sadem. Přesto ale počty zásilek měsíc co měsíc rostly, přibývali firemní zákazníci s žádostí o uzavření smlouvy a k tomu přímo úměrně rostl počet zaměstnanců. Z původní sestavy jeden zakladatel, jeden IT pracovník a jedna pracovnice zákaznické podpory, je nás tu dnes 11 a neustále přibíráme nové posily. Dokonce i samotní přepravci již pochopili, že nejsme jen další z řady těch, co jim berou marži. Jsme jejich partneři, kteří rozšiřují jejich služby a otevírají dveře k zákazníkům, kteří by pro ně jako jednotlivci nebyli zajímaví.

A jak Miroslav Michalko naši firmu řídí? Když bych ho měla jedním slovem charakterizovat, označila bych ho jako kapitána. Jeho životní vášní je jachta, moře a jaderské vlny, odkud čerpá inspiraci a odbourává stres. Své zkušenosti z paluby přenáší do řízení společnosti Zaslat.cz. Kapitán by bez své posádky ani nevyjel z přístavu, a to má Miroslav Michalko neustále na paměti a podle toho komunikuje s každým svým zaměstnancem. Na svou posádku nekřičí, to se obzvláště na moři špatně vyplácí. Jeden na druhého se musí spolehnout a důvěřovat si. Díky tomu i u nás v kanceláři panuje nálada podobná té uvolněné na moři – jen ten rum nám tu chybí (alespoň tedy v pracovní době). V krizových situacích má však čistou hlavu, dokáže se správně rozhodnout a mít pevné slovo. Nám, zaměstnancům, se tento způsob vedení jeví jako velice sympatický a svěží. Už se ale nemůžeme dočkat, až nás Miro na to opravdové moře vyveze, jako tým jsme na to už připraveni!