8 tipů, jak nezešílet z vánoční sezóny

Vánoční shon je v plném proudu, nákupní centra praskají ve švech, eshopy se u expedice zásilek pěkně zapotí a kurýři pracují od nevidím po nevidím. Celý rok se firmy na tuto sezónu připravují, přesto je vždy něco zaskočí. Připravili jsme si pro vás 8 tipů, jak to v těchto hektických dnech zvládnout tak, aby byli spokojení hlavně vaši zákazníci a vy jste přitom nezešedivěli.

TIP Č. 1: Poučte se z minulé sezóny

Pokud se loni před Vánocemi něco nepovedlo, nebo jste naopak zaznamenali nečekaný úspěch, určitě si na to dobře pamatujete. Sepište si všechny plusy a mínusy a navrhněte řešení, jak mínusy eliminovat a z plusů vytěžit maximum.

TIP Č. 2: Distribuce Vašich zásilek jako alfa a omega vánočního úspěchu

V předvánočním období se vše zrychluje, každý někam spěchá, a také zákazníci spěchají na své balíčky. Kdo dřív doručí zásilku, u toho si zákazník raději objedná. Okamžitě vyřizujte zásilky, balte ještě kvalitněji, než normálně a expedujte do druhého dne

TIP Č. 3: Neskrývejte chyby

Zákazníci jsou také jenom lidi. Jsou čím dál více benevolentní, už dávno vědí, že to před Vánocemi není s nakupováním na internetu žádný med a se zpožděním zásilek počítají. Buďte k nim upřímní! Pokud víte, že něco nejste schopni splnit, nemáte zboží na skladě, zpozdil se vám dodavatel a podobně, dejte jim to obratem vědět.

TIP Č. 4: Váš přepravce vše zvládá!

Pokud váš přepravce stále stíhá doručovat zásilky včas, upozorněte na to vaše zákazníky. Po zkušenostech z loňské sezóny (91 % všech zásilek odeslaných přes Zaslat.cz bylo doručeno v předpokládaném termínu) věříme, že stíhat opět bude. Zákazníky můžete informovat třeba na Facebooku, e-mailem nebo bannerem na webu.

TIP Č. 5: Dejte vašim zákazníkům zavčas vědět, do kdy nejpozději musí zboží objednat, aby bylo pod vánočním stromečkem

Štědrý den letos vychází na pondělí, kdy přepravní společnosti už doručovat nebudou. Nejzazší termín pro vyzvednutí zásilky je tedy ve čtvrtek, 20. 12. POZOR! S tímto termínem raději nepočítejte. V posledním týdnu před Vánocemi se zásilky opravdu zpozdit mohou. Aby vánoční dárky nestrávily Štědrý den na depu, doporučujeme:

  • tuzemské zásilky odeslat do 14. 12.
  • mezinárodní zásilky odeslat tak, aby předpokládaný termín doručení byl právě 14. 12.

Zvládneme to i později. Pokud odešlete balíky třeba v úterý, 18. 12., neznamená to, že je doručit nestihneme. Už se ale může stát, že se balík cestou zdrží.

TIP Č. 6: Připravte se na to, že něco nepůjde podle plánu

Vánoční sezóna je hektická pro všechny, nejen pro vás. Přepravci se celý rok připravují právě na tuto sezónu, nabírají nové řidiče, pracovníky dep, přibírají posily na zákaznickou podporu. Často jim na pomoc přichází brigádníci a zásilky rozváží klidně i sekretářka. Chyby se stát můžou a bohužel stávají. Buďte na to připraveni. Přijede k Vám řidič později, než by měl? Přijede pozdě večer, nebo naopak brzy ráno? Zásilka se toulá někde na cestě od Vás k zákazníkovi? Nebuďte na ně naštvaní, pro Vaše zásilky se můžou před Vánocemi skutečně přetrhnout. Kurýři právě vstupují do sezóny „Dneska skončím zítra“.

TIP Č. 7: Balím, balíš, balíme!

Vozidla kurýrů až po strop plné vašimi balíčky. Malými, velkými, těžkými, lehkými. Balte, jako o závod! Vždy byste měli klást důraz na kvalitní zabalení, před Vánocemi na to ale opravdu apelujeme. Výplňovým materiálem prostě před Vánocemi nešetřete. Informujte zákazníky o tom, aby zboží před zabalením zkontrolovali, nikdo nechce dostat pod stromečkem rozbitý dárek. Jak správně zabalit balík určitě víte, opakování je ale matka moudrosti, tak si stáhněte manuál správného balení:

 

STÁHNOUT MANUÁL SPRÁVNÉHO BALENÍ

 

TIP Č. 8: Zvažte prodloužení lhůty pro vrácení zboží

Ze zákona může zákazník vrátit zboží do 14ti dnů bez udání důvodu. Vánoce jsou v tomto však specifické – dárky se nakupují týdny před Vánocemi, není tedy možné nevhodný dárek vrátit až po svátcích. Určitě ale povyrostete v očích zákazníka, když prodloužíte dobu pro vrácení zboží např. do 10. 1. 2019. Vhodně si však specifikujte podmínky!

 

Hlavně ale trpělivost – tu zatím bohužel nedoručujeme. Přepravcům v tomto období patří obdiv, buďte na ně milí. Vyskytnou-li se komplikace, nezvyšujte zbytečně hlas.

Věřím, že se na vánoční shon dobře připravíte vy i my a společně projdeme touto hektickou částí roku k zakončení úspěšné sezóny. A na co nyní čekat? Pošlete vaše zásilky teď hned!

 

POSLAT BALÍK HNED