5 jednoduchých kroků, jak si zlepšit prodej na bazarech

Dnešní doba internetu přináší kromě velkého rozmachu e-shopů také rostoucí zájem o bazarový online prodej. V následujícím článku se dozvíte, jak svoje věci na bazarech co nejlépe prodat.

1. Jak napsat poutavý popisek

Popisek by měl uvádět:

  • Dostatečné informace o zboží (přesný název a popis toho, co prodáváte)
  • Velikost/rozměry zboží (velikost oblečení či bot, úhlopříčka TV, délka lyží atd.)
  • Stav zboží (nové, použité, jednou nošené, poškrábané, dva roky koupené atp.)
  • Výhodnou nabídku (jestliže prodáváte např. kabát, jehož původní cena byla 4.999 Kč, a vy ho prodáváte jen za 1.999 Kč, nebojte se cenový rozdíl zmínit již v popisku)
  • Záruku (pokud je zboží ještě v záruce, uveďte, jak dlouho v ní ještě bude)
  • Příslušenství (pokud ke zboží dodáváte větší množství příslušenství, v popisku zmiňte jen to nejatraktivnější, zbytek rozepište v samotném inzerátu)

Nebojte se do inzerátu vložit superlativy jako „BEZKONKURENČNÍ NABÍDKA“, „TOP STAV“ nebo „50% SLEVA“. Aby kupujícího k vašemu inzerátu táhl zrak, používejte velká písmena na určitá poutavá slova, znaky či smajlíky.

2. Jak nafotit zboží, aby bylo co nejatraktivnější

Mnoho uživatelů se na bazarech rozhoduje z 90 % podle fotek – dejte si s nimi proto záležet. Dbejte o to, aby byly fotografie zachyceny kvalitním fotoaparátem (dnes jsou jimi vybaveny i smartphony) a přemýšlejte také o místě, kde zboží nafotíte. Ideální je vždy zvolit prostředí přirozené pro daný typ zboží. Když budete například prodávat ojeté cyklistické kolo, vyfoťte jej raději venku (zahrada, park) než doma v garáži. Venkovní prostředí je vhodné i pro dostatečné množství světla, které na fotku potřebujete. 

Pokud ale prodáváte např. mobilní telefon, ten je samozřejmě vhodnější vyfotit doma, ideálně na bílé ploše (stůl, deska, kuchyňská linka,…). Přiložte k němu veškeré příslušenství i krabičku. Vše hezky naskládejte na stůl a kolmo z výšky vyfoťte. Pokud se vám zdá, že je obrázek příliš tmavý či nekvalitní, můžete plochu ze dvou stran nasvítit stolními lampami.

Jestliže si tykáte s grafickými editory, můžete i do samotné fotografie vepsat atraktivní upozornění – např. NOVÉ, NENOŠENÉ, TOP STAV atp.

Nezatajujte chyby! Pokud je zboží jakkoliv poškozené, důkladně toto místo nafoťte. Vždy je lepší na všechny nedokonalosti upozornit předem, než se posléze dohadovat s kupujícím, který vám zboží reklamuje.

3. Jak si vybrat aplikaci, přes kterou budete zboží prodávat

S rostoucím počtem lidí prodávajících na internetových bazarech roste i počet poskytovatelů online bazarů. Jak si mezi nimi vybrat toho pravého právě pro vás?

Zde záleží hlavně na osobních preferencích. Pro toho, kdo je neustále mobilní, má v jednom kuse svůj smartphone v ruce a vše řeší nejradši ihned, je vhodné využívat bazarové aplikace v mobilu. Jednoduše nafotíte, zveřejníte a prodáváte.

Jeden z nejstarších a nejoblíbenějších online internetových bazarů je Bazoš. Jeho uživatelské prostředí sice není příliš moderní, na druhou stranu kupující i prodávající jsou na něj za ta léta už natolik zvyklý, že jej berou jako ověřenou klasiku, kde najde prakticky kdokoliv cokoliv. Bazoš disponuje širokou škálou různého zboží od lidí z celé České republiky.

Podobně jako Bazoš fungují taktéž Bazar.czSbazar.cz nebo Aukro, kde kromě aukcí probíhá i prodej a nákup za pevné ceny. Všechny zmíněné portály fungují jak ve webové verzi, tak v aplikaci pro smartphony.

Populární zejména pro ženy je aplikace Vinted – fungující také na webu – zaměřená především na prodej oblečení, doplňků a kosmetiky pro ženy, ale najdete zde také sekci pro muže a děti.

Velice oblíbeným prodejním portálem (nejen) pro maminky je web eMimino.cz. Ten funguje taktéž jako diskuzní fórum, proto si můžete s jakýmkoliv dotazem nechat rovnou i poradit. Zboží, které se zde prodává, má ve většině případů co do činění s dětmi a maminkami.  Mezi velkým množstvím nabídek ale určitě naleznete třeba i šatní skříň či pánské sako.

O vzrůstajícím trendu prodejů na bazarech ví také tvůrci sociální sítě Facebook. Oficiální místo pro prodej zboží mezi uživateli na Facebooku se nazývá Marketplace, které vám automaticky zobrazuje nabídky ve vašem okolí

Stále populárnější jsou prodejní skupiny, které si založili sami uživatelé Facebooku a přímo je určili k prodeji zboží, a to ideálně i v místě vašeho bydliště. Najdete zde také skupiny zaměřené na konkrétní druh zboží – př. elektronika, knihy, kočárky atp. Pro ty, kdo upřednostňují domluvu mezi kupujícím a prodávajícím, je Facebook ideální variantou.

4. Jak poslat zboží k zákazníkovi

Pokud postupujete podle tohoto návodu, určitě se po vašem zboží jen zapráší a brzy si najde nového majitele. Jak mu ale zboží bezpečně doručit tak, abyste na poštovném neprodělali to, co vyděláte na samotném prodeji?

Pokud vás jako první napadne poslat balík přes Českou poštu, pak ještě určitě nepatříte mezi ty, kteří už objevili snadnější, pohodlnější a úspornější způsob, jak posílat zásilky – a to přes Zaslat.cz.

Zaslat.cz je jedno místo pro jakýkoliv typ balíku – malý, velký, těžký, lehký, běžného či atypického tvaru. Objednání je navíc pohodlné a rychlé, s balíkem se nemusíte nikam vláčet a svěřujete jej do těch nejlepších logistických rukou, jaké vůbec na českém trhu jsou. Poslat balík tak zvládnete během pár minut, z pohodlí domova a ušetříte až 80 % nákladů.

 

Zaslat balík

 

Upozorňujeme ale! Posílání balíků pohodlně je silně návykové! 😊

5. Jak zboží vhodně zabalit

Ať už zásilku pošlete přes kohokoliv, vždy je důležité ji co nejlépe zabalit. Určitě byste nechtěli, aby si o vás kupující myslel, že jste mu poslali již rozbité zboží. Přepravci sice se zásilkami jednají opatrně, v drtivé většině případů jsou ale všechny tříděny mechanicky různými stroji a dopravníky, a ty bohužel až tak jemní být nedokážou.

Pokud neposíláte zásilku atypického tvaru, pak ji vždy vložte do kartonové krabice. Zboží obalte dostatečnou vrstvou ochranného materiálu (nejvhodnější je bublinková fólie). Jestliže posíláte v balíku více kusů, obalte každý zvlášť. Jednotlivé kusy můžete taktéž od sebe oddělit vzduchovými polštářky nebo novinami. U obzvláště křehkého zboží doporučujeme použít dvě krabice – jednu větší a jednu menší. Zboží obalené bublinkovou fólií vložíte do menší krabice, tu poté vložíte do větší krabice a prostor mezi nimi opět vyplníte vhodným výplňovým materiálem.

Nakonec je třeba všechny spoje slepit lepicí páskou a odstranit veškeré staré štítky na krabici. V ideálním případě celý balík taktéž obmotejte strečovou fólií.

Jestliže posíláte balík atypického tvaru (to může být např. cyklistické kolo, pneumatiky, kočárek atp.), který nelze vložit do kartonové krabice, pak můžete kontaktovat zákaznickou linku Zaslat.cz, kde jsou připraveni vám s balením jakékoliv zásilky poradit.

Takto připravený balík si můžete jen položit ke dveřím a vyčkat, až si pro něj kurýr přijede.